19 Mayıs 2010 Çarşamba

Eskişehirli A sınıfı yurttaş ya Urfalı?..

Bu gün bir haber okudum. Haber şöyle: “Eskişehir de pasaport çıkarmak isteyen vatandaşlara 1, 5 ile 3 saat içinde pasaportunu alıyorlar.”

Ve haberin devamında şöyle diyordu: “Eskişehir Emniyet Müdürlüğü Pasaport Şube Müdürü Hasan Akgün bu göreve 7 ay önce atandığını, vatandaşlara en iyi hizmeti vermeye çalıştığını kaydetti.

Vatandaşların pasaport alım süresini azaltmak yönünde çalışmalara hız verdiklerini ifade eden Akgün, şöyle konuştu.

İlk önceleri bir iş gününde (bir gün de) vatandaşlara pasaportlarını veriyorduk. Pasaport işleminin uzamasının nedeni vatandaşlar hakkındaki yapılan araştırmalardan kaynaklanıyor. Vatandaş hakkında bir yakalama emri var mı? Yurt dışına çıkması için önünde bir engel var mı? Onu araştırıyoruz. Bilgisayardan kimlik sorgulaması yapıyoruz… 6 hafta önce başlattığımız çalışmayla en geç 3 saat içinden vatandaşlara pasaportlarını veriyoruz. Ancak, 16.30’dan sonra pasaport başvurusu yapan vatandaşların pasaport işlemleri bir gün sonraya kalıyor. Saat 10.00’da başvuru yapan vatandaşlarımıza pasaportunu 11.30’da hazır hale getirip kendisine teslim edebiliyoruz."

Eskişehirliler adına sevinebilir insan. Ama Urfa için habere bakıp ta üzülmemek, isyan etmemek elde değil.

Bende 2 hafta önce pasaport almak için, pasaport şubesine başvuru yaptım. Bir iki gün pasaportumu alırım diye düşünmüştüm. Pazartesi saat 7 45’te emniyet Müdürlüğü pasaport şubesine gittim. Şubenin içi ana-baba günü derler ya işte öyle bir şey. Cehennemden bir köşe, bir oda sanki… Bana dediler ki “Parmak izi almak için sıra fişi veriyoruz. Sabah erkenden gel ki fiş alabilesin” Peki, yarın gelirim diye işi geri döndüm. Salı günü saat 7 00 de Emniyetin kapısında sıraya girmeye çalıştım ama ne mümkün! Emniyetin kapısında bir izdiham bir izdiham!.. Şikâyet etmeye çalışıyoruz. Şikâyet fakat kimi kime edeceksin? Neyse yarın daha erken gelirim diye tekrar geri döndüm.. Çarşamba günü saat 5 00’te Emniyet Md. kapısında sıraya dikildim. Yine de önümde 48 kişi var. Hani 100 kişiye sıra verdikleri için sıra bana gelirdi artık. Tam 3 saat mesainin başlamasını bekledik, sıra numaraların aldık, bu sefer parmak izi sırasını bekledik saat 11 40’ta parmak izi vere bildim. Yani yaklaşık 7 saat ayakta parmak izi vermek için bekledik. Öğleden sonra evrakları teslim edeceğiz, ama orda da başka bir izdiham. O gün veremedim, perşembe veremim cuma günü verebildim. Ve nihayet bana “salı günü saat 3’te gel pasaportunu al” dediler. Bunca zahmetten sonra ikinci haftada pasaportumu alabildim. Üstelik benden tam 319 TL para alarak. Bana paramla zulmü yaşatıyorlar!... Buna üzülmemek mümkün mü?

Eskişehir ve Urfa

Eskişehirli A sınıf vatandaş. Ya Urfalı?

Eskişehir’e A sınıf Vali, Em. Md. Personel atanıyor…

Ya Urfa’ya?

Urfa’ya gelen personel başka bir diyara gittikleri veya geldiklerin farkındalar. Biliyorlar ki Başka bir halk, başka bir kültür, başka bir dil, ve başka ve daha başka…

Biliyorlar ki geldikleri yerde, Bastırılmış zihniyet, düşünce, duygu var. Biliyorlar ki 87 yıldır farklı bir uygulama ile ürkütülmüş, farlılaştırılmış, başkalaştırılmışlar vardır. Biliyorlar ki geldikleri bu yerde dedikleri dediktir. Biliyorlar ki kin ve hınçlarını orada (Eskişehir de) yapamaz ve rahatlıkla burada sergileyebilirler. Biliyorlar…

Bu yazı Urfa Haber gazetesinde yayımlanmıştı.

Hiç yorum yok: